Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Bekijk ons privacy statement.
Van op het randje van omvallen, naar een trotse, gezonde en diverse basisschool.
Logo | Huisstijl | Website | promotiemiddelen | aankleding school
Op Openbare Basisschool De Vier Leeuwen wordt lesgegeven aan kinderen afkomstig uit meer dan 25 verschillende landen. Door vooroordelen had de school een serieus imago-probleem. Doen Communicatie werd gevraagd om mee te denken over een communicatie-oplossing. Wij ontwikkelden een nieuw logo met een huisstijl, waarbij we de school in het volkse Crooswijk bewust positioneerden als een veilige haven voor iedereen, ongeacht huidskleur, afkomst of religie. De missie staat weer centraal: Ieder kind kan zich optimaal ontwikkelen in een veilige en plezierige leeromgeving.
OBS De Vier Leeuwen valt onder BOOR (bestuur openbaar onderwijs Rotterdam).
Het resultaat is een logo dat staat voor multi-culturaliteit en een welkom gevoel. De huisstijl werd doorgevoerd van de website tot en met de schoolrapporten.
Kinderen, ouders en natuurlijk de leerkrachten zijn enthousiast en trots op hun huisstijl. Lokaal en landelijk weet de school de aandacht te vinden van massa-media.